Zkušenosti


Tento stroj má mnoho předností, ale začal bych raději nedostatky. Je jich opravdu pomále a většinou jsou lehčího, spíše estetického rázu. První připomínku bych měl asi k jízdě ve dvou. Vzadu, pokud se jede v terénu, nebo na doraz, se vám sklápějí stupačky a protože se kvůli jejich umístění nemůžete postavit tak se to děje celkem často. Navíc se spolujezdci špatně drží, má tři možnosti, držet se plastu, což řeže, držet se rámu, což je nepohodlné a nebo řidiče což je asi nejpřijatelnější. To by byla jízda vzadu. Posaz vpředu je pohodlný, ale seriově by neškodilo něco přes výfuk, ne jednou jsem se o něj spálil. Jinak asi jen že moje motorka má centrální stojan a to mi moc nevyhovuje, ale "policajt" se dá koupi. Teď přejdu raději k přednostem. Těch je již vícero. Co se motoru týče je živý ažaž. Točí něco k 11tis. otáček, ale sportovní jízdu si vychutnáte již ve spektru od 6 do zmíněných 11tisíc. Pod hranicí pěti tisíc otáček se dá jet taky, ale to není moc sportovní zážitek protože nárůst výkonu nastává se sepnutím výfukové přívěry kdy vás výkon doslova katapultuje kupředu a máte co dělat stroj zvládnout. Přirovnal bych to k turboefektu. Vše jde lehce a bez nepříjemných pazvuků. Otočíte klíčkem na pozici ON, našlápnete a zvuk už vám napoví že zažijete něco víc než jste zvyklí. Nasednete, jemně šlápnete směrem dolů na řadičku a popouštíte spojku. Bez problémů se díky vyššímu výkonu rozjedete a hned řadíte za dvě, po přidání plynu jdete buď na zadek nebo roztrháte povrch pod vámi. Motor se ihned vytočí a tak řadíte dál až do té doby než se rychlost zastaví kolem 140ti i když by stále rezerva v otáčkách byla, ale vyšší rychlosti brání stavba motocyklu. Také tlumiče nejsou stavěny na rychlou jízdu, i když se jejich tuhost a útlum dá jak v předu tak i vzadu jednoduše nastavit. V terénu si počíná skvěle, na každou nerovnost můžete reagovat přidáním nebo ubráním plynu a tlumiče a vůbec stavba motocyklu si s tím již poradí. Navíc vzhledově ( jak můžete sami posoudit ve fotogalerii ) se jedná o velmi zdařilý počin. Agresivní vzhled jen podtrhuje oranžovo, červená barva a sportovní nálepky. No, myslím že dlouhé je to dost a proto zakončím to vše jednou větou. Jedná se o velice zajímavý výtvor a i přes malinké chybičky si zaslouží obdiv. Doporučuji!

 

Pokud máte nějaké připomínky nebo své zkušenosti s RX125 pošlete mi e-mail a já to zde zveřejním.